25. september 2017

Nyt iværksættermiljø på Hellerupvej for unge

I disse dage samles unge iværksættere på Hellerupvej 22. Her skaber de et nyt iværksættermiljø - Moon Shots - sammen med Gentofte Kommune.

Planerne er store. Ikke mindst fra iværksætterne selv. Udover de fysiske rammer på Hellerupvej 22 får de unge et træningsforløb på tre måneder med bl.a. CBS Entrepreneurial Day, sparringsmøder med topledere og workshops, der skal være med til at bringe deres idéer frem i lyset og hjælpe deres virksomheder ud over stepperne.

Gentofte Kommunes opgaveudvalg for innovation, der består af både lokalpolitikere og borgere, står bag initiativet til det nye iværksættermiljø. Marie-Louise Andreassen, formand for opgaveudvalget for innovation, glæder sig over tiltaget:

Mange unge i Gentofte Kommune drømmer om at blive iværksætter. Vi vil gerne styrke og udvikle iværksætterkulturen i kommunen og dermed hjælpe de unge på vej. Iværksættermiljøet på Hellerupvej giver de unge iværksættere nogle gode rammer, og træningsforløbet kan være med til at løfte deres kompetencer, siger Marie-Louise Andreassen.

De første unge iværksættere i huset har døbt iværksættermiljøet "Moon Shots", som refererer til den ambitiøse målsætning om at stile højt med sine planer. Logo og visuel identitet er skabt af den unge iværksætter Karl Svendsen, der er indehaver af webshoppen saycopenhagen.com.

Blandt deltagerne i det kommende træningsforløb er ejerne af virksomheden Coffee Dealers, der forhandler kaffe, og stifterne af engrosfirmaet Merevino, der forhandler rosévin. De unge iværksættere ser alle frem til et træningsforløb, hvor de skal arbejde med deres forretningsplan, deres pitch og deres branding på flere forskellige måder.

- Vi håber på at øge vores kompetencer inden for markedsføring, SO-ME og generelt få nogle værktøjer til at drive vores webshop til privatkunder, da stort set al vores omsætning ligger til erhvervskunder, siger stifterne af Merevino.

Iværksættermiljøet er for unge mellem 15 og 25 år med tilknytning til Gentofte Kommune. Træningsforløbet foregår om eftermiddagen. I første omgang afprøves iværksættermiljøet indtil december, hvorefter Gentofte Kommune vil evaluere det.

Har du en iværksætter i maven? Er dit hoved fyldt med forretningsideer? Eller er du allerede i gang med at starte egen virksomhed? Så er du velkommen til at komme forbi Moon Shots på Hellerupvej 22.

iværsættermiljø hellerupvej 22.jpg

Marie Louise Andreassen, formand for opgaveudvalget for innovation og medlem af kommunalbestyrelsen, 2040 5194, ma@gentofte.dk

Gry Hebeltoft Ravn, innovationschef, Gentofte Kommune, 2499 7179, ghr@gentofte.dk