30. august 2017

Udvidede åbningstider på Gentofte Genbrugsstation

Nu har Gentofte Genbrugsstation udvidet åbningstiden, så både private og erhverv kan aflevere affald til genbrug uden for den almindelige åbningstid. Den nye ordning er en selvbetjeningsløsning, hvor man skal tilmelde sig for at få adgang.

Gentofte Genbrugsstation holder som noget nyt også åbent for borgere og erhverv før og efter den almindelige åbningstid, som er fra 8-18 på hverdage og fra 10-18 i weekender. Det betyder, at hvis du er tilmeldt selvbetjeningsordningen, kan du få ekstra adgang til genbrugsstationen ved selv at lukke dig ind fra 7-8.00 og fra 18-21.00 på hverdage og 7-10 og 18-21 i weekender.

I disse tidsrum vil der ikke være personale til stede på pladsen. For at benytte sig af muligheden for at lukke sig selv ind, skal man tilmelde sig en selvbetjeningsordning. Når man er oprettet som bruger, kan man let lukke sig ind via sin mobiltelefon.

Øget service for både private og erhverv
Den udvidede åbningstid på genbrugsstationen er tænkt som en øget service over for både private, som typisk besøger pladsen sidst på eftermiddagen og i weekenderne, og for håndværkere og erhvervsdrivende, som er de flittigste kunder på hverdage.

"Vi har over 220.000 besøgende på genbrugsstationen hvert år, og ved at gøre det muligt for vores kunder at aflevere affald til genbrug i ydertimerne håber vi, at vi kan aflaste de tidsrum, hvor der er mest pres på, så det bliver en endnu bedre oplevelse at besøge pladsen", siger Ulla Dreehsen, leder af Affald og Genbrug i Gentofte Kommune.

De besøgende kan på selvbetjeningstidspunkterne aflevere affald til genbrug i forskellige containere, lige som i den almindelige åbningstid, men af sikkerhedshensyn er der tre affaldstyper, man ikke kan aflevere. Det gælder farligt affald, eternit og asbest.

Tilmelding nødvendig

For at få adgang til genbrugsstationen uden for almindelig åbningstid skal man først tilmelde sig på:

- Private: www.genbrugsplads.info/tilmeld-privat med navn, adresse og mobilnummer.

- Erhverv: www.genbrugsplads.info/tilmeld-erhverv med P-nummer og mobilnumre.

Erhvervsdrivende skal være opmærksomme på, at man først skal være tilmeldt som betalende kunde med årskort eller éngangsbillet.

Udvidede åbningstider med selvbetjening

Alle ugens dage: 18.00-21.00

Hverdage: 7.00-8.00

Weekender og helligdage: 7.00-10.00

Adgang kan kun ske fra indkørslen, som ligger tættest på Jægersborg Vandtårn.

Åbningstider, hvor der er pladsmedarbejdere til stede

Hverdage: 8.00-18.00

Weekender og helligdage: 10.00-18.00

Genbrugsstationen er lukket den 24., 25., 26. og 31. december samt 1. januar.

Læs mere på Gentofte Kommunes hjemmeside:

www.gentofte.dk/genbrugsstation

Genbrugsstation.jpg

Leder af Affald og Genbrug, Gentofte Kommune, Ulla Dreehsen:

Mail: uld@gentofte.dk

Kommunikationskonsulent og journalist, Gentofte Kommune, Lotte Juul Martini:

Mail: lotm@gentofte.dk